گوناگون

واکنش زیدآبادی به پیام عباس عراقچی؛ خودفریبی نکنید!

واکنش زیدآبادی به پیام عباس عراقچی؛ خودفریبی نکنید!

زیدآبادی نوشت: اگر واقعاً چنین خورشیدی در حال طلوع از شرق است چرا این خورشید در برابر بحران خانمانسوز خاورمیانه خاموشی و انفعال در پیش گرفته و قادر به هیچ عمل و ابتکاری نیست؟

به گزارش پارسینه به نقل از عصر ایران، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خورشید در حال طلوع از شرق است، و حقیقتا در حال غروب در غرب.»
 
وی گفت: «پس از مشورت‌های نزدیک با ١١ کشور در عرض کمتر از سه هفته گذشته، رئیس جمهور را در اجلاس سران بریکس در قازان همراهی کردم.»
وزیر امور خارجه افزود: «تبادل‌نظرهای ثمربخشی با مجموعه‌ای از رهبران کشورها داشتیم، از جمله روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، امارات و مصر.»
در همین رابطه احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: سیدعباس عراقچی: "خورشید در حال طلوع از شرق است و حقیقتاً در حال غروب در غرب..."! 
 
اگر منظور از خورشید همین ستارۀ شعله‌ور منظومۀ شمسی باشد، این خورشید از همان ابتدای آفرینش خود در شرق طلوع و در غرب غروب کرده است. اما اگر منظور از خورشید "تمدنی جدید" و یا "قدرتی هژمونیک" باشد، فعلاً که چنین خورشیدی در شرق عالم دیده نمی‌شود! 
 
به نظرم این تلقی از نظم جهان، گونه‌ای "خودفریبی" برای فرار از دیدن واقعیت است که متأسفانه وزیر محترم خارجه هم مثل برخی اصولگرایان افراطی در دام آن گرفتار آمده است. 
 
اگر واقعاً چنین خورشیدی در حال طلوع از شرق است چرا این خورشید در برابر بحران خانمانسوز خاورمیانه خاموشی و انفعال در پیش گرفته و قادر به هیچ عمل و ابتکاری نیست؟

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد