گوناگون

فرمانده مرزبانی اعلام کرد:

اولویت ساخت دیوار مرزی در مرز با افغانستان و پاکستان است/احداث دیوار در مرزهای غربی به زودی

 اولویت ساخت دیوار مرزی در مرز با افغانستان و پاکستان است/احداث دیوار در مرزهای غربی به زودی

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از احداث دیوار در همه استان‌های مرزی کشور به خصوص استان‌هایی که با آسیب‌های مرزی مواجه هستند؛ خبر داد و تاکید کرد: اولویت ساخت دیوار مرزی با خط مرزی میان ایران و کشورهای افغانستان و پاکستان است.

به گزارش پارسینه؛ سردار احمدعلی گودرزی در پاسخ به وضعیت احداث دیوار مرزی و اینکه این دیوار در کدام نقاط مرزی ساخته خواهد شد، اظهار داشت: اجرای این طرح در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و کالا و به خصوص ورود مواد مخدر است همچنین پیشگیری از مهاجرت‌های غیرمجاز نیز از دیگر اهداف احداث دیوار مرزی است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران افزود: بر اساس آسیب‌شناسی انتظامی و نظامی به خصوص در حوزه قاچاق مواد مخدر و مهاجرت، فعلاً اولویت با مرز ایران با پاکستان و افغانستان است که حدود ۸۰ درصد مواد مخدر کشور از این دو مسیر، وارد کشور می‌شود.

عملیات عمرانی و اجرایی طرح احداث دیوار مرزی از جنوب استان سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی آغاز شده است و احداث این دیوار در استان‌های ایلام، کردستان و آذربایجان غربی نیز به زودی آغاز می‌شود.

سردار گودرزی، بیشترین ورود قاچاق کالا به خصوص سوخت را از این مبادی عنوان کرد و گفت: اکنون عملیات عمرانی و اجرایی طرح احداث دیوار مرزی از جنوب استان سیستان و بلوچستان همچنین خراسان رضوی آغاز شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران درباره محدوده عملیاتی دیوار مرزی اضافه کرد: احداث این دیوار در استان‌های ایلام، کردستان و آذربایجان غربی نیز به زودی آغاز می‌شود.

وی درباره تامین اعتبار این طرح ملی توضیح داد: خوشبختانه اعتبارات به اندازه مورد نیاز تامین شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد و اکنون موضوع تجهیز کارگاه و عملیات اجرایی در دستور کار قرار دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد