گوناگون

ماجراجویی جدید یانکی ها با ورود بی-۲+ فیلم

ماجراجویی جدید یانکی ها با ورود بی-2+ فیلم

شب گذشته امریکایی ها با حمله به تاسیسات یمن با بمب های 30000 پوندی که توسط پرنده مخوف این کشور حمل می‌شد، به طور غیرمستقیم ایران را تهدید کردند.

مجید سلطانی- پنتاگون اعلام کرد که بمب‌افکن‌های پنهان‌کار B-2 Spirit به همراه دیگر جنگنده های آمریکایی حملاتی دقیق به محل‌ ذخیره‌سازی تسلیحات زیرزمینی حوثی‌ها در یمن انجام داده‌اند. این عملیات اولین مأموریت عملیاتی B-2 در سال‌های اخیر بود.

به گفته مقامات امریکایی، نیروی هوایی این کشور تأسیسات زیرزمینی مختلفی را هدف قرار داد که تسلیحات مورد استفاده حوثی‌ها برای حمله به کشتی‌های امریکایی و انگلیسی در منطقه را در خود جای داده بودند. این عملیات، توانایی ایالات متحده در هدف‌گیری تأسیساتی را که غیرقابل دسترسی هستند نشان داد.

بیش از یک سال است که یمنی ها به‌طور بی‌پروا و شجاعانه به کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن حمله می‌کنند. این حملات جان نظامیان آمریکایی و شرکایش را به خطر انداخته است. به دستور  بایدن، این حملات هدفمند برای تضعیف توانایی حوثی‌ها و دفاع از نیروهای آمریکایی انجام شد.

photo_2024-10-17_12-21-22

رییس جمهور امریکا در خصوص این حمله گفت: بار دیگر، ایالات متحده برای دفاع از جان و دارایی‌های آمریکایی و جلوگیری از حملات به نظامیان و شرکای منطقه‌ای خود، از اقدام سریع دریغ نکرد. ما برای حفظ آزادی ناوگان دریایی خود، کشتی‌های آمریکایی، ائتلافی و تجاری و همچنین افزایش امنیت در این آبراه‌های مهم تلاش می‌کنیم. به حوثی‌ها به‌وضوح نشان خواهیم داد که حملات بی‌پروای آن‌ها، عواقب جدی خواهد داشت.

وزارت دفاع آمریکا درباره حمله به اهداف مد نظر در یمن اعلام کرد: حمله به "مکان‌های ذخیره‌سازی تسلیحات زیرزمینی مستحکم" نشان‌دهنده توانایی خاص B-2 برای حمله به تأسیسات مستحکم و عمیق زیرزمینی است. این اتفاق به‌طور ویژه به توانایی B-2 در استفاده از بمب نفوذگر عظیم GBU-57 معروف به MOP اشاره دارد. هرچند هنوز مشخص نیست که این سلاح در این حمله استفاده شده است یا خیر، اما احتمال آن وجود داشته و بسیار حائز اهمیت است، زیرا نشان‌دهنده قدرت نفوذی B-2 است.

بمب نفوذگر عظیم (MOP) با وزن حدود ۳۰,۰۰۰ پوند تنها توسط بمب‌افکن‌های B-2 قابل حمل است و هر بمب‌افکن می‌تواند دو عدد از آن را حمل کند. این سلاح‌های تخصصی برای هدف قرار دادن تأسیسات عمیقاً مدفون و با ارزش بالا، طراحی و ارتقاء یافته‌اند. این تأسیسات شامل مراکز فرماندهی و کنترل، انبارها و تسهیلات پرتاب موشک، و نواحی ذخیره‌سازی هواپیماها هستند. امریکایی ها با ورود شبح مخوف خود به کارزار، تلویحا اعلام کردند که دنبال آسیب زدن به تأسیسات مهم ایران هستند.

photo_2024-10-17_12-21-28

به گفته امریکایی ها، این تأسیسات شامل مراکز فرماندهی و کنترل، انبارها و تسهیلات پرتاب موشک، و از همه مهم تر مناطق ذخیره‌سازی هواپیماها در کوه‌ها هستند. اما به نظر می‌رسد هدف اصلی MOP به طور ویژه، تأسیسات بسیار مستحکم مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود. با این حال حتی با وجود MOP، تخریب این تأسیسات چالش‌برانگیز است، اما باید این نکته را در نظر گرفت که این سلاح تنها شانس امریکایی ها برای آسیب جدی به زیرساخت های ایران است.

 

بمب‌افکنB-2  قادر است تعداد ۱۶ عدد از مهمات در کلاس ۲,۰۰۰ پوندی را حمل کند که به این پرنده امکان نفوذ به هدف‌های مستحکم را می‌دهد. این روش «سلاح‌سازی خلاقانه» به بمب‌افکن اجازه می‌دهد تا با نفوذ یک سلاح از سوراخی که سلاح قبلی ایجاد کرده، اثرات تخریبی بیشتری داشته باشد. این تاکتیک همچنین می‌تواند برای هدف‌های بسیار عمیق در ایران استفاده شود، و در عین حال می‌تواند با هدف قرار دادن تونل‌های ورودی و مناطق ضعیف‌تر، تأسیسات را غیرفعال کند.

photo_2024-10-17_12-21-31

مخاطب این پیام امریکایی ها، در حالی توسط بسیاری از کارشناسان، ایران معرفی می‌شود که در صورت صحت نیز تهدید دقیقی به نظر نمی‌رسد چرا که سیستم دفاعی ایران نیز پیش بینی پذیر نبوده و همیشه نیروهای مسلح ایران نشان داده اند که در مواقع حساس دارای برگ برنده موثر می‌باشند، حال اگر این پیام تهدید آمیز از نوع شبح امریکایی باشد یا سامانه پیشرفته تاد.

 

حجم ویدیو: 5.18M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00 دانلود ویدیو

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد