گوناگون

دستور پزشکیان برای سرکشی به حساب‌های مردم تکذیب شد

دستور پزشکیان برای سرکشی به حساب‌های مردم تکذیب شد

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور از کذب بودن خبر سرکشی به حساب‌های عموم مردم خبر داد.

به گزارش پارسینه به نقل از باشگاه خبرنگاران، طباطبایی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: آنچه امروز در برخی رسانه ها تحت عنوان «دستور دکتر پزشکیان برای سرکشی به حساب های عموم مردم برای اخذ مالیات» منتشر شد یک دروغ آشکار و کذب محض بود. 

وی افزود: رئیس جمهور چنین دستوری نداده و اساسا چنین تصمیماتی در چارچوب مجاری قانونی و ذیل مصوبات مجلس امکان پذیر است. 

طباطبایی ادامه داد: برنامه تعیین سازو کارهای عملی شفافیت اقتصادی نیز بر اساس مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، برای مبارزه با فرار مالیاتی کسانی است که درآمدهای هنگفت خود را پنهان می‌کنند و ارتباطی به عموم مردم ندارد. 

وی ادامه داد: اجرای این قانون به معنای بررسی تراکنش‌ها و حساب های عموم مردم نیست. 

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: داده محوری و هوشمندسازی نظام مالیاتی بخش کوچکی از پازل بزرگ شفافیت در اقتصاد است و هدف آن شناسایی کسانی است که درآمدهای کلان دارند و از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

وی ادامه داد: اقتضای صداقت حرفه ای در اطلاع رسانی این است که رسانه هایی که چنین اخباری را منتشر می کنند اگر تعمدی در نشر اکاذیب ندارند، در تنظیم خبر و انتشار برداشت‌ها مراقبت بیشتری داشته باشند.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد