گوناگون

جدیدترین پهپاد اوکراینی ها برای مقابله با پهپادهای شاهد- ۱۳۶ / هر آنچه باید از پهپاد sting اوکراین بدانید

جدیدترین پهپاد اوکراینی ها برای مقابله با پهپادهای شاهد- ۱۳۶ / هر آنچه باید از پهپاد sting اوکراین بدانید

اوکراین در حال ساخت یک پهپاد جدید به نام Sting است.

آذین گودرزی - به گزارش پارسینه، به نقل از Business Insider یک سازنده پهپاد اوکراینی در حال طراحی پهپادی است که برای شکار پهپادهای دیگر طراحی شده است.

سازنده هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی Wild Hornets در حال توسعه یک رهگیر طراحی شده برای مقابله با مهمات سرگردان شاهد-۱۳۶ در روسیه است.

این پهپاد جدید دید اول شخص که Sting نام دارد برای پرواز با سرعت بیش از ۱۰۰ مایل در ساعت در ارتفاع حدود ۱۰۰۰۰ پا ساخته شده است.

تلگراف گزارش داد که یک سیستم هدف گیری هوش مصنوعی برای این پهپاد در حال توسعه است.

سازمان Wild Hornets، یک سازمان غیرانتفاعی مهندسی است که می گوید از اوایل سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴۰۰۰ هواپیمای بدون سرنشین را به نیروهای اوکراینی تحویل داده است.

این سازمان که در تابستان امسال پس از رونمایی از پهپادهایی که می‌توانند ترمیت یا سلاح‌های کوچک شلیک کنند، به سرعت به شهرت رسید.

هنوز مشخص نیست که حداکثر سرعت استینگ چقدر است، اما احتمالاً حداقل سرعت ۱۱۵ مایل در ساعت را دارد.

سربازان اوکراینی قبلاً با موفقیت از پهپادهای اول شخص برای سرنگونی سایر پهپادها استفاده کرده اند و آنها را علیه سامانه های هوایی مانند Orlan-10 و Zala مستقر کرده اند.

این شرکت در ماه اوت اعلام کرد که برخی از پهپادهای خود را برای از بین بردن پهپادهای جدید تغییر داده است. در حال حاضر، Sting پهپادی است که به طور خاص برای از بین بردن سایر پهپادها - به ویژه مهمات سرگردان طراحی شده است.

در گزارش تلگراف به قیمت دقیق ساخت این پهپاد اشاره ای نشده است. با این حال، منبعی از این شرکت به این نشریه گفت که هزینه میانگین استینگ، ده ها برابر کمتر از هزینه پهپاد شاهد ۱۳۶ است.

این نشریه در ادامه مدعی شد، هزینه پهپادهای شاهد-۱۳۶ به طور کلی حدود ۲۰۰۰۰ دلار برآورد می شود، به این معنی که پهپاد جدید استینگ، در صورت موفقیت، دفاع در برابر مهمات سرگردان را به طور تصاعدی برای اوکراین ارزان تر می کند.

بسیاری از تلاش‌های دفاعی در برابر چنین پهپادهای تهاجمی در حال حاضر به سلاح‌های متعارف، مانند موشک‌های پرتاب سطحی که می‌توانند صدها هزار دلار قیمت داشته باشند، متکی است. به عنوان مثال، یک موشک شلیک شده توسط ایالات متحده در اوکراین حدود یک میلیون دلار هزینه دارد.

البته کی یف به دنبال استفاده از توپ‌های قدیمی Gepard آلمانی به‌عنوان روشی ارزان‌تر برای سرنگونی پهپادهای روسی بوده است، اما برای تامین گلوله‌های ۳۵ میلی‌متری ساخت سوئیس با مشکل مواجه است.

در همین حال، اوکراین در اوایل سال ۲۰۲۴ فراخوانی را برای توسعه دهندگانی که بتوانند پهپادهای رهگیر را طراحی و تولید کنند، اعلام کرد. مقامات گفتند که حداقل نیاز، سرعت پرواز حداقل ۶۰ مایل در ساعت در ارتفاع ۵۰۰۰ فوتی است.

روسیه در ماه سپتامبر اعلام کرد که قصد دارد تولید پهپاد را تا ۱۰ برابر افزایش دهد و به ۱.۴ میلیون پهپاد در سال برسد. از سوی دیگر اوکراین نیز گفت که اکنون می تواند سالانه ۴ میلیون پهپاد بسازد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد