گوناگون

سید مصطفی خمینی از تولد تا ترور/ آلبوم تصاویر پسر ارشد امام خمینی (ره) ؛ از هم نشینی با پدر تا مزار ایشان در نجف و کنار امام علی (ع)

سید مصطفی خمینی از تولد تا ترور/  آلبوم تصاویر پسر ارشد امام خمینی (ره) ؛ از هم نشینی با پدر تا مزار ایشان در نجف و کنار امام علی (ع)

امروز 1 آبان ماه سالگرد درگذشت سید مصطفی خمنی فرزند ارشد امام خمینی (ره) می باشد به همین منظور تصاویری از ایشان را در این مطلب گردآوری کرده ایم. برای تماشای تصاویر با ماهمراه باشید.

به گزارش پارسینه؛ سیدمصطفی خمینی نخستین فرزند امام خمینی (س) در 30 آذر ماه 1309 شمسی در قم متولد شد. او دوران ابتدایی را در مدارس قم سپری کرد و از نوجوانی به تحصیل علوم دینی پرداخت.

وی در مبارزات علیه رژیم پهلوی با پدر بزرگوار خویش همراه بود، و در آبان 1356 در نجف به شهادت رسید.

او در تمام طول زندگی ساده زیستی را سرلوحه خود قرار داده بود، و معتقد بود کسب شهرت با عنوان «آقازاده» و «آیت الله زاده» دون شأن یک مسلمان و آزاده است، از خصوصیات بارز اخلاقی او که در میان اطرافیان حسن خلق بود و صراحت، شهامت، زهد، خودساختگی، استقلال رأی و... را می توان از دیگر ویژگی های برجسته آن شهید برشمرد.

image

image (1)

image (2)

منبع: ساعدنیوز

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد