گوناگون

معمای حل نشده تایتانیک: چرا هیچ بقایای انسانی پیدا نشده؟

معمای حل نشده تایتانیک: چرا هیچ بقایای انسانی پیدا نشده؟

اگرچه ۱۱۱ سال از غرق شدن کشتی تایتانیک می‌گذرد، اما بسیاری هنوز به یاد نام این کشتی و حادثه تراژدیکی که برای آن اتفاق افتاده است، نمی‌اندازند و همچنان به دنبال جزئیات و حواشی این حادثه هستند.

بیش از صد سال از فاجعه‌ی تایتانیک می‌گذرد، اما همچنان اخبار و شایعات جدیدی درباره‌ی این کشتی مطرح می‌شود. اخیراً در شبکه‌های اجتماعی، بحث‌هایی درباره بقایای انسانی در اطراف لاشه‌ی این کشتی به وجود آمده است.

از زمان کشف دوباره‌ی این کشتی در سال ۱۹۸۵، بسیاری برای پیدا کردن بقایای انسانی در لاشه‌ی تایتانیک کاوش کرده‌اند، اما تا کنون هیچ بقایای انسانی پیدا نشده است.

جیمز کامرون، کارگردان فیلم تایتانیک، که برای ساخت فیلم به لاشه‌ی کشتی ۳۳ بار غواصی کرده است، در سال ۲۰۱۲ به نیویورک تایمز گفت: "لباس‌ها و کفش‌هایی دیدیم که نشان می‌دهد ممکن است جسدی وجود داشته باشد، اما هیچ بقایای انسانی ندیدیم." این سخنان باعث شده که برخی از نظریه‌پردازان تردید داشته باشند و ماهیت این حادثه را مورد سوال قرار دهند.

بسیاری از کارشناسان فرض می‌کنند که طوفان پس از غرق شدن، ممکن است اجساد را سریعاً از محل لاشه کشتی دور کرده و جریانات اقیانوسی این اجساد را در طول یک قرن دورتر کرده باشد. یا اینکه اجساد محبوس در لاشه‌ی کشتی توسط موجودات دریایی مثل ماهی‌ها خورده شده‌اند.

با این حال، برخی به پیدا شدن استخوان‌های انسانی در اطراف کشتی‌های غرق شده‌ی دیگر قبل از تایتانیک اشاره کرده و این موضوع را مورد سوال قرار می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود که پیچیدگی‌های بیشتری درباره ناپدید شدن بقایای انسانی در نزدیکی لاشه‌ی تایتانیک وجود داشته باشد.

رابرت بالارد، کاوشگر اعماق دریا، توضیح می‌دهد که لاشه‌ی کشتی تایتانیک در عمقی که محتوای کربنات کلسیم در آن وجود دارد قرار دارد. این ممکن است باعث حل شدن استخوان‌ها در این عمق از اقیانوس شود.

کشتی تایتانیک در سال ۱۹۱۲ در اولین سفر خود پس از برخورد با کوه یخ در اقیانوس اطلس شمالی غرق شد و بیش از ۱۵۰۰ نفر از ۲۲۴۰ مسافر و خدمه‌اش جان خود را از دست دادند. اکنون بقایای این کشتی در عمق حدود ۳.۸ کیلومتری اقیانوس اطلس و حدود ۶۴۰ کیلومتری جنوب شرقی ساحل نیوفاوندلند قرار دارد.

 

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    ول کنید بابا افسانه درست کردند ازش کشتی ای که پر از تبعیض و فساد و قرتی بازی بود ازش اسطوره سازی میکنید متنفرم از این فیلمی که ازش ساخته شد مخصوصا با موسیقی رو مخش !!!!!!

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد