گوناگون

روایت فواد سنیوره از تنها ماندن لبنان توسط جهان

روایت فواد سنیوره از تنها ماندن لبنان توسط جهان

نخست‌وزیر سابق لبنان از کم‌توجهی جامعه جهانی به بحران این کشور و حملات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایسنا، « فواد سنیوره » نخست‌وزیر سابق لبنان در مصاحبه با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» گفت جامعه بین‌المللی این کشور را رها کرده و تنها گذاشته است؛ امری که او آن را غیرقابل‌قبول می‌داند.

سنیوره با بیان اینکه عزم کافی برای احیای صلح در لبنان وجود ندارد، گفت این غیرقابل‌قبول است که لبنان را به حال خود رها کنند. او گفت: «ما در وضعیت بسیار دشواری هستیم که نیازمند تلاش‌های فراوان است؛ هم تلاش‌های محلی و هم از سوی کشورهای عرب و جامعه بین‌المللی.»

او با بیان اینکه تبعات سقوط لبنان شدید خواهد بود، گفت این بی‌توجهی به لبنان در حالی اتفاق می‌افتاد که ایالات متحده نیز درگیر انتخابات ریاست‌جمهوری است، اما در لبنان هیچ دولت منسجمی وجود ندارد.

با آغاز جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه که بیش از ۴۰ هزار نفر را به شهادت رسانده، حزب‌الله لبنان در حمایت از فلسطینیان حملات راکتی و موشکی خود را به مواضع رژیم اشغالگر در شمال اراضی اشغالی، آغاز کرد.

در هفته‌های اخیر، رژیم صهیونیستی با انفجار پیجرها، حملات هوایی بی‌امان به ضاحیه جنوبی بیروت و حمله زمینی به لبنان، رسما وارد یک جبهه جنگ جدید شده و نگرانی کشورهای جهان از تشدید تنش‌های منطقه را افزایش داده است.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد