گوناگون

بدترین خاطره پرسپولیس از تقابل با السد!

بدترین خاطره پرسپولیس از تقابل با السد!

تیم‌های السد و پرسپولیس برای هشتمین بار در مسابقات آسیایی به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش "ورزش سه"، السد و پرسپولیس برگزار کننده یکی از حساس‌ترین دیدار‌های هفته سوم لیگ نخبگان آسیا در دوحه قطر هستند.

دیداری که همواره جذاب بوده و هرگز با تساوی بدون گل به پایان نرسیده است و از این رو همه در انتظار یک تقابل تماشایی دیگر از سوی این دو تیم هستند

در هفت تقابل قبلی دو تیم، کفه ترازو به سمت سرخپوشان سنگینی می‌کند چرا که این تیم تاکنون ۴ بار از سد رقیب قدرتمند قطری گذشته و در طرف مقابل السد تنها دو بار موفق به شکست دادن پرسپولیس شده است.

* اولین تقابل: شبی که بغداد بونجاح در آسیا معروف شد!

اولین بازی دو تیم در اسفندماه ۱۳۹۶ و در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ برگزار شد. جایی که پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ به مصاف السدی می‌رفت که از حضور ژاوی و سانتی کازورلا در ترکیب اصلی بهره می‌برد. آن بازی با برتری ۳-۱ نماینده قطر با درخشش بغداد بونجاح به پایان رسید. بونجاح الجزایری در آن فصل اولین روزهای حضورش در السد را تجربه می‌کرد و در اولین تقابل با تیم‌های ایرانی توانست مقابل علیرضا بیرانوند دبل کند. ضمن آنکه تک گل پرسپولیس در آن بازی توسط سیامک نعمتی در آخرین دقیقه بازی به ثمر رسید.

* اولین برد پرسپولیس: هدیه سه امتیازی مرتضی برای صدرنشینی!

در بازی برگشت دو تیم، پرسپولیس توانست خیلی زود انتقام شکست دور رفت را بگیرد. در آن دیدار که با حضور ۸۰ هزار نفری هواداران پرسپولیس برگزار می‌شد، مرتضی پورعلی گنجی که پیراهن السد را به تن داشت، در اولین دقایق نیمه دوم به اشتباه دروازه خودشان را باز کرد و بازی با همان نتیجه به پایان رسید تا پرسپولیس جنگ صدرنشینی را از رقیب قدرتمند قطری پیروز شود.

* سوپر واکنش بیرو برای صعود به فینال: چطوری ژاوی! 

یکی از به یاد ماندنی‌ترین دیدارهای تیم‌های ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا، در بازی برگشت نیمه نهایی ۲۰۱۸ پرسپولیس السد در ورزشگاه آزادی رقم خورد. جایی که پرسپولیس به لطف گل دقایق پایانی علی علیپور در بازی رفت، با آرامش خاطر بیشتری در ورزشگاه آزادی از السد میزبانی می‌کرد اما گل دقایق پایانی بغداد بونجاح در نیمه اول خیلی زود همه چیز را به تساوی کشاند.

فقط چند دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که پرسپولیس با ارسال عالی گاردین منشا و ضربه چکشی تمام کننده سیامک نعمتی توانست گل مساوی را وارد دروازه برشام و السد کند تا دوباره پرسپولیس چهره تیم صعود کننده به فینال را به خود بگیرد. صعودی که شاگردان برانکو نقش عمده آن را مدیون علیرضا بیرانوندی بودند که در آخرین دقایق با واکنش استثنایی خود ضربه سر ژاوی از شش قدم را مهار کرد تا اولین فینال آسیایی سرخپوشان در لیگ قهرمانان با یک مساوی سخت برابر السد اتفاق بیفتد.

* خداحافظی ژاوی از مستطیل سبز با شکست مقابل پرسپولیس!

بازی برگشت دو تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹، یک دیدار کاملا تشریفاتی به حساب می‌آمد چرا که پرسپولیس موفق به جمع آوری امتیازات لازم برای صعود از مرحله گروهی نشده بود و باید در آخرین بازی از السد میزبانی‌ می‌کرد. دیداری که تحت الشعاع خداحافظی ژاوی هرناندز از دنیای فوتبال برگزار شد و در نهایت شاگردان برانکو ایوانکوویچ با دو گل مهدی ترابی و علی علیپور السد را شکست داد تا اسطوره بارسلونا با شکست تلخ با مستطیل سبز وداع کند.

* آخرین تقابل: سیلی عیسی زیر گوش بغداد و عفیف!

آخرین بازی دو تیم در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ برگزار شد. جایی که دو تیم به میزبانی السد و در اواخر شهریور ماه ۱۳۹۹ به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان با وجود بازی بهتر نماینده قطر اما بازهم سرخپوشان بودند که برای چهارمین بار از سد السد پرمدعا عبور کردند. فرشته نجات پرسپولیس این بار عیسی آل کثیر بود که روی ارسال کرنر احسان پهلوان با یک ضربه سر محکم توانست دروازه السد را باز و حکم صعود پرسپولیس به یک چهارم نهایی را امضا کند.

مجموع تقابل‌های پرسپولیس و السد:

پرسپولیس: ۴ برد

مساوی: ۱ مرتبه

السد: ۲ برد

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد